Language

חברות הייטק כך תתמודדו עם גיוס כוח אדם הייטק

מאי 07 2015

כאשר חברת הייטק מתחילה בתהליך גיוס עובדים להייטק – התהליכים משתנים לפי גודל החברה: בחברות גדולות יש מחלקות שלמות של משאבי אנוש בהן עובדי המחלקה מבצעים את תהליך הגיוס ואילו בחברות קטנות הגיוס מתבצע באופן שונה. במאמר זה נדון בחברות הייטק בינוניות או קטנות; חברות הנמצאות בתחילת דרכן.

כוח אדם הייטק

גיוס כוח אדם בחברות קטנות

פעמים רבות יש לחברות ההייטק הקטנות איש אחד שחובש כובע של משאבי אנוש והרבה פעמים הוא גם מבצע תפקידים רבים אחרים; כולל את ניהול הפיתוח למשל. במקרים אלו בהחלט זקוק מנהל משאבי האנוש לעזרה של חברת כח אדם הייטק. 

כיצד בוחרים חברת השמה?

הרבה פעמים לאנשים יש קשרים עם חברות השמה הייטק עמן הם רגילים לעבוד. פעמים אחרות- אנשים מחפשים חברת השמה חדשה להתחיל לעבוד אתה. מהם הקריטריונים שכדאי לחברת הייטק לבחור לפיהם את חברת כח אדם הייטק שאתה יעבדו?

ראשית, כל מי שמראיין את אנשי המקצוע – צריך להבין במקצוע. חברות כח אדם הייטק וחברות השמה הייטק מפרסמות את המשרות הפתוחות, ממיינות את קורות החיים של מועמדים שמגיעים, מראיינות את האנשים שנראים מתאימים ושולחות את קורות החיים הייטק למעסיק אחרי שלבי המיון וראיון העבודה.

תכונותיו של מנהל משאבי האנוש

מנהל העובד בחברת כוח אדם הייטק הוא זה המגשר בין תפקיד המעסיק והמועמד. הוא זה שאמור להבין היטב את דרישות התפקיד, את ראש המנהל המגייס, את סביבת העבודה, את הגבלות התקציב ומצד שני – עליו להבין את יכולות ומיומנויותיו של המועמד. מאד כדאי וחשוב לשים לב בעת בחירת חברת ההשמה ליכולותיו של מנהל מחלקת משאבי האנוש להבין את הצד הטכני, להכיר את סביבת העבודה בחברת ההייטק. זאת על מנת  שיוכל לעזור באמת למצוא את הדרך הנכונה ביותר לחיפוש ומציאה של מועמד נכון לתפקיד. 

 

כוח אדם הייטק

 

מנהל משאבי האנוש אשר עובד בחברת כח אדם הייטק יכול לעזור גם לנסח דרישות המשרה; זאת במידה והוא מקבל הסבר מפורט של דרישות המשרה מהמעסיק. פעמים רבות חברות הייטק פונות לחברות כוח אדם הייטק ונעזרות בהן בעניין של כתיבת דרישות המשרה ואפילו בהגדרת תקציב.

מנהל משאבי אנוש אשר עובד בחברת כוח אדם הייטק הוא האדם המכיר את השוק, יכול להעריך את מיומנויות המועמד ולעזור למצוא את האדם הנכון למילוי התפקיד. אדם זה יכול לא רק לקבל ולמיין את קורות החיים אשר מגיעים דרך לוחות הדרושים; אלא גם לחפש באופן אקטיבי את המועמד המתאים למשרה הנתונה. חברת כוח אדם הייטק היא הכתובת הנכונה אליה חברות פונות בזמן גיוס עובדים.

מקצוענות של האנשים שעובדים בחברת כוח אדם הייטק קובעת את יעילות תהליך הגיוס. אלו דברים אליהם כדאי לשים לב בבחירת חברת כוח אדם הייטק בתחילת תהליך הגיוס.