Language

למה צריך לפנות לחברת השמה להייטק

אוק 23 2014

למעסיקים יש כיום דרכים רבות לביצוע גיוס עובדים. ישנם לא מעט אתרי לוחות דרושים בהם אפשר לפרסם משרות ולקבל דרכם קורות חיים. אם כן, לשם מה יש צורך בפנייה לחברת השמה?  בעקרון, כל חברה יכולה לבצע את תהליך הגיוס בכוחות עצמה. יש לקחת בחשבון כי בחברות גדולות ישנן מחלקות משאבי אנוש האחראיות על תהליך הגיוס, הכולל את פרסום המשרה, קריאת קורות החיים ומיון שלקורות חיים וביצוע של ראיון העבודה הראשוני.

במסגרת ראיון זה, מוודאים במחלקת משאבי אנוש עוד בטרם ביצוע הראיון כי המשרה המוצעת מתאימה לשולח קורות החיים ומעבירים למרואיין את הפרטים הראשוניים אודות המשרה. מחלקת משאבי אנוש היא האחראית על יצירת היכרות ראשונית עם המועמד לעבודה ועל קבלת מידע אודות הניסיון הרלוונטי שלו, כמו גם שאיפותיו בנוגע לעבודה ולקריירה.

תהליך גיוס עובדים בחברות גדולות

בחברות בהן קיימת מחלקת כוח האדם או מחלקת משאבי אנוש היא זו האחראית על גיוס העובדים. צריך לקחת בחשבון פרט חשוב ביותר: עובדי המחלקה למשאבי אנוש או כוח אדם הם אינם בעלי ההשכלה הטכנית ואינם מחזיקים בידע רלוונטי בתחום. במקביל, ישנן חברות רבות שלא ניתן למצוא בהן מחלקה שלמה של משאבי אנוש. ברוב המקרים, בחברות אלו עוסק בתחום הגיוס אדם אחד או עובד שמשלב את עבודת הגיוס בתפקידו הוא, כאשר מדובר בעבודה רבה מדי עבור אדם יחיד.

תהליך הגיוס כולל פרסום המשרות במקומות הנכונים, מיון קורות החיים, יצירת קשר עם כל אחד ואחד מהמועמדים  וקבלת רושם מעמיק אודות מיומנויותיו של כל מתמודד על העבודה. אין ספק כי המלאכה של גיוס עובדים הינה מרובה וכוללת פעולות רבות.  החברות בהן לא ניתן למצוא מחלקת משאבי אנוש כלל או עובד שזהו תפקידו – צריכות לפנות לחברת השמה על מנת לבצע את תהליך הגיוס.

חברות השמה הייטק

 

מהם השירותים הניתנים על ידי חברת השמה איכותית ומקצועית?

חברת השמה בהייטק מפרסמת את המשרות במקומות רלוונטיים רבים על מנת ליצור קשר עם המועמדים המתאימים. עובדי חברת ההשמה ממיינים את כל קורות החיים שמגיעים אליה ובוחרים מתוכם את המתאימים ביותר לפי דרישות המשרה. כמו כן, במסגרת שירותיה של חברת ההשמה נבחנים המתמודדים השונים בהתאם לדרישותיו הספציפיות של המעסיק.

לאחר תהליך הסינון הארוך, רק אז מעביר נציג חברת ההשמה את קורות החיים הרלוונטיים למעסיק, תוך הצעה ליצירת קשר ולביצוע ראיון מקצועי. זאת, לצורך התרשמות מהמועמד. זו היא למעשה העבודה המבוצעת על ידי חברת ההשמה והעזרה המשמעותית ביותר שהיא מעניקה למעסיקים. פעמים רבות חשוב לבחור את חברת ההשמה בהתאם לידע הטכני של מראיין המועמדים – ולהקפיד כי אכן המראיין מנוסה ומכיר את התחום. בחירה במראיין בעל רקע טכני מבטיחה למעסיק עזרה אמיתית וחסכון משמעותי בזמן.

החיפוש באמצעות חברות השמה הייטק מרחיב את טווח החיפוש של העובדים הרלוונטיים. פעמים רבות, יכול מנהל הגיוס בחברה להתייעץ עם נציג חברת ההשמה בכתיבת דרישות המשרה ובהגדרת המועמדים המתאימים למשרה זו או אחרת. זהו סיכום קצר של השירותים הניתנים על ידי חברת ההשמה, המוכיח את יעילות הפנייה לחברת ההשמה בתהליך גיוס עובדים חדשים לחברות הייטק.